sahabat

Wednesday, November 4, 2009

PAS semakin dipinggir oleh orang melayu.

Sebenarnya PAS sudah terbahagi kepada dua kumpulan. Satu kumpulan menyokong 'kerajaan perpaduan'(UG) yang telah dicadangkan oleh YB PM kita.

Kumpulan ahli2 dan pemimpin2 PAS yang menyokong 'kerajaan perpaduan'(UG) terdiri dari gulungan manusia yang sedar bahawa umat islam harus bersatupadu dalam sebuah parti yang kuat dan kukuh.

Kumpulan yang menetang ini pula terdiri dari kumpulan manusia yang tamak, dengki dan irihati. Kumpulan yang menentang UG ini sanggup menghancurkan perpaduan orang melayu/Islam dan seterusnya akan melenyapkan kuasa politik melayu/islam.

Sekarang orang melayu harus menentang kumpulan yang anti UG ini.

Thursday, October 8, 2009

PAS bodoh UMNO dungu

Thursday, October 8, 2009

MARKAZ PEMUDA DICEROBOH DAN DISERANG



"BAGAN PINANG, 8 Okt: Lebih enam orang petugas Dewan Pemuda PAS (DPP) dipukul dan ada yang ditetak dangan parang oleh sekumpulan lelaki ketika sedang bertugas di beberapa tempat termasuk di markas induk DPP di Bagan Pinang.

Dalam kejadian jam 3.30 pagi tadi, sekumpulan 20 lelaki bermotosikal dipercayai penyokong BN telah menyerbu dan menceroboh markas induk DPP dan menumbuk petugas yang berada di situ...................."



Kebodohan PAS campur UMNO dungu jawapan nya bangsa kafir yang mengaut keuntungan besar. Teruskan bergaduh sesama bangsa sendiri.

Sebenarnya yang bodoh dan dungu itu semua nya penyokong kedua belah parti. Kebodohan penyokong2 ini menguntungkan pemimpin2 parti mereka. Siang malam penyokong berbalah, siang malam pemimpin2 menambah harta kekayaan mereka.

Sepatutnya kita jangan jadi penyokong bodoh dan dungu. Lihat bagaimana kaum bukan melayu menyokong pemimpin mereka. Mereka tidak pernah bergaduh sesama sendiri kerana menyokong parti. Mereka akan gugurkan pemimpin yang tidak mendatangkan untung kepada mereka.

Dulu mereka sokong MCA, MIC dan Gerakan. Hari ini mereka sokong pula DAP. Ini lah yang dinamakan 'bijak berpolitik'. Bukan macam politik melayu, merugikan bangsa, agama dan negara.

Monday, September 14, 2009

Haiwan pun tahu mengenang budi

Ini natang seko ni natang yang tak tahu mengenang budi.

Tuesday, September 8, 2009

PAS akan menang dengan bergaya di N31 Bagan Pinang.

Selagi DAPigs kesayangan Nik Aziz berada dalam genggaman PAS, UMNO memang tiada harapan lagi untuk menang diamana2 PRK.

Jika sokongan DAPigs 100% padu, iaitu cina 10.5% dan india 19.9% jumlah 30.9%, PAS cuma memerlukan lebih kurang 25% sokongan melayu untuk menang.

Sokongan DAPigs terhadap PAS tidak boleh disangkal lagi - memang padu. Ini disebabkan dari rancangan DAPigs untuk melemahkan kuasa politik melayu/Islam se mata2. Hari ini rancangan mereka sudah hampir berjaya.

Melayu/Islam harus sedar, jika kuasa politik nya hilang maka kuasa memerintah negara juga akan musnah.

Bagan Pinang akan menentukan sama ada melayu/Islam sayang kan kuasa politiknya atau tidak. Bersatulah kaum melayu/Islam, pertahankan kuasa politik kita. Inilah masanya kita tunjuk kan bahawa kita juga ada maruah bangsa, agama dan negara.

Monday, August 31, 2009

PAS sudah hilang arah tuju asalnya.

Ulamak Politik

Biarkan Nik Aziz dengan dunianya. Mari lah kita perkuatkan lagi tali persaudaraan sesama Islam yang selama ini cukup mendukacitakan.

Kembalilah kita kepada seruan memperkukuhkan tali persaudaraan sesuai dengan ajaran Islam yang sebenar yang berbunyi:

“Dan berpeganglah kamu semua kepada tali(agama) Allah dan janganlah kamu bercerai-berai”. (Ali Imran: 103);

”Dan janganlah kamu menyerupai orang-orang yang bercerai-berai dan berselisih sesudah datang keterangan yang jelas kepada mereka.” (Ali Imran: 105)’

“Sesungguhnya orang-orang yang memecah belah agamanya dan mereka (terpecah) menjadi beberapa golongan tidak ada sedikit pun tanggung jawabmu (Muhammad) terhadap mereka.” (al-An’am: 159).

وَلاَ تَخْتَلِفُوْا فَإِنَّ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمُ اخْتَلَفُوْا فَهَلَكُوْا.
“Dan janganlah kamu berselisih, karena sesungguhnya orang-orang sebelum kamu telah berselisih, maka dari itu mereka binasa.” (Shahih Bukhari, hadits no. 2410).


Kita yakin tanggapan bahawa Nik Aziz adalah ulama tersohor adalah salah. Mustahil ulama tersohor tidak mahu melihat umat Islam bersatupadu. Jauh lagi kalau nak cakap benda merepek seperti Tuhan Mencarut, boleh kawan dengan syaitan, penyokong UMNO tak masuk syurga dan terakhir berkonfrantasi dengan Majlis Fatwa.

Tak payahlah lagi kita melayan orang yang tak mahu mengikut ke jalan Islam sebenarnya walau apapun statusnya kini.


Thursday, August 6, 2009

PAS 'lembukut di tepi gantang' dalam kerajaan Pakatan Rakyat

PAS memang diakui berpengaruh di kawasan penduduk melayu/Islam. Pada PRU12 yang lepas PAS telah memenangi banyak kerusi di kawasan yang majoriti melayu/Islam dengan bantuan DAP dan PKR.

Sebaliknya PAS juga tidak kurang banyak nya membantu DAP dan PKR untuk memenangi banyak kerusi. Itu lah yang di sebut2 'Pakatan Rakyat' nama nya.

Malang nya setelah 'PR' menakluki 5 buah negeri - Kelantan, Kedah, P Pinang, Perak dan Selangor, Mereka berpecah itu perintah sesuka hati mereka sendiri.

Kelantan dengan perintah ikut cara MB Kelantan nya, Kedah pun begitu juga, tapi kerana keadaan di Kedah tidak sekuat PAS di Kelantan, kena sendol sedikit sahaja oleh DAP ianya sudah mula mereng.

Di P Pinang, oleh kerana DAP nya teguh macam piramit di Egypt, maka tiada siapa boleh gugatnya - walaupun PAS ada satu ADUN ianya macam anjing kurap sahaja di pandang oleh DAP.

Paling istimewa bagi PAS ialah di Perak. Oleh kerana undang2 negeri Perak tidak membolehkan kafir jadi MB makan PAS diberi peluang jadi MB walaupun PAS cuma ada 6 ADUN nya. Jika sekiranya ketika itu DAP ada seorang calun nya dari melayu/Islam sudah tentu PAS jadi anjing kurap juga.

Jika diadakan PRU semula di Perak, dah tentu DAP akan letak kan seorang calun nya dari kaum melayu/Islam. Calun melayu/Islam DAP pernah menang di kawasa cina 90% di Pasir Bedamar, Teluk Intan satu masa dulu. Nama calun nya Fazlan Yahya kalau tidak silap.

Sekarang kita saksikan pula bagaimana PAS dianjing kurapkan oleh DAP dan PKR di Selangor. Sebarang cadangan dan pendapat yang keluar dari mulut PAS jadi angin sahaja - tidak pernah di dengar jauh sekali di terima oleh DAP/PKR.

Bagaimana sekarang, mahu kah PAS terus dianjingkurap kan oleh DAP/PKR dalam Pakatan Rakyat? Jika jawapan nya 'MAHU' teruskan bersama Pakatan Rakyat.

Tuesday, August 4, 2009

PAS Gila Bayang

Peratus sokongan rakyat

PAS ber angan2 memerintah negara dengan sokongan rakyat sebanyak 14.05%(sokongan semua kaum).
Sedangkan UMNO masih lagi utuh dengan sokongan 29,59%(sokongan Melayu sahaja).


Sebenar nya durian runtuh yang dipungut oleh PAS dan PKR pada PRU12 yang lepas se mata2 hasil dari undi 'protest' penyokong UMNO terhadap DSAAB(Tun). Kini Tun sudah berundur dan penyokong UMNO sudah kembali bersatu.

Berlainan pula dengan kaum cina(DAP), mereka ambil kesempatan hasil dari perpecahan penyokong UMNO ini untuk menguatkan kedudukan nya. Hasil nya DAP berjaya menawan P Pinang dengan bantuan PAS dan PKR. Walaupun PAS menang 1 DUN, tetapi dipinggirkan. DAP berkuasa 100% di P Pinang.

Di Perak DAP berjaya menubuhkan kerajaan boneka PAS. Malang nya runtuh tidak sampai 1 tahun kerana dua ADUN PKR dan seorang ADUN DAP keluar PR dan menyokong BN. - Kerajaan Boneka PAS di Perak tumbang.

PAS/PKR Kedah dan Selangor paling banyak mendapat durian runtuh pada PRU12 yang lepas. Durian runtuh ini TIDAK akan berulang pada PRU13 nanti.

Kaum melayu/Islam tidak akan mengulangi kesilapan PRU12 lagi.
Kaum melayu/Islam akan bersatu mempertahankan kuasa politik melayu/Islam.

Manik Urai sudah beri amaran kepada PAS/PKR.
Permatang Pasir akan sekali lagi menguji PAS/PKR -

Thursday, July 30, 2009

I.S.A. sangat penting untuk kawal 'B@b!'

ISA di ujudkan semata2 untuk menjaga keamanan negara. Selama lebih 60 tahun ianya sangat berkesan menjaga dan mengawal keamanan negara.

Tidak boleh dinafikan jika ianya di hapuskan negara akan sukar mengawal musuh jahat kerajaan yang sentiasa menunggu peluang untuk membuat kacau supaya kerajaan dapat mereka jatuhkan. Ini terbukti di negara2 jiran yang TIDAK ada ISA.

Tujuan asal ISA ialah untuk membendung kegiatan komunis. Dan ianya sangat berkesan.

Sebenarnya 'komunis' masih lagi ujud di negara kita. Ianya ujud dalam bentuk lain pula, ini berlaku kerana ujudnya ISA. Jika ISA di hapuskan 'komunis' ini akan keluar menunjuk kan bentuk asal nya. Dikala ini lah melayu/Islam akan menerima padah nya.

Hampir semua kaum melayu/Islam yang lahir selepas tahun 50 tidak tahu dan tidak faham siapa itu 'komunis'.

Seperti yang ujud pada hari ini, ramai juga melayu/Islam terpengaruh dan menyokong komunis seperti yang berlaku di zaman ianya mula ujud dahulu.

Walaupun komunis berlaku terlalu zalim kepada melayu/Islam, tetapi ada juga melayu/Islam yang menyokong komunis - jenis apakah melayu/Islam ini? jawapan nya, tidak lain tidak bukan - BABI!

Melayu/Islam yang hidup di zaman komunis 'berkuasa' diantara pengunduran Jepun dan sebelum British masuk berkuasa semula, manusia ini lah sahaja yang tahu bertapa malang nya nasib melayu/Islam pada masa itu.

Pada masa itu banyak berlaku 'peperangan kecil' diantara dua kaum. Berlaku bunuh membunuh. Ramai melayu/Islam yang tidak berdosa dibunuh oleh 'komunis' ini.

Antara salah satu yang teman masih ingat ialah perang sabil di Sungai Manik, Teluk Anson, Perak. Kalau nak tahu kesahnya datang berjumpa orang tua yang masih hidup di Sungai Manik.

Pehak British telah mengumpulkan 'komunis' ini di satu kawasan yang dinamakan 'Kampung Baharu" .

Hari ini kita sanjung tinggi keturunan 'komunis' ini. Sampai ada yang luluskan geran tanah 'kampung baharu' sehingga 999 tahun bagi membalas jasa datuk nenek mereka yang ramai membunuh melayu/Islam.

Hari ini juga anak cucu 'pengkhianat' melayu/Islam ini juga mahukan ISA dihapuskan supaya keturunan 'B@#!'2 ini bebas berkuasa semula.

Monday, July 27, 2009

Peranan Pembangkang melayu dan peranan Pembangkang Cina(DAPigs)


Pembangkang melayu dalam PAS dan PKR cuma masuk angin keluar asab. Cuba fikirkan secara halus, apa untungnya bagi melayu/Islam dari menyokong pembangkang selama lebih 50 tahun ini. Abuk pun tarak, memecah-belahkan umat adale.

Tetapi bagi pembangkang cina/india, apabila mereka nampak kuat, mereka berani menagih berbagai2 perkara. Kerajaan terpaksa akur kepada tuntutan mereka demi menjaga hati pengundi kaum cina/india.

Setiap PRU kaum ini sentiasa mengubah corak politik melayu, membuat melayu tidak tentu arah. Ada yang sanggup menyokong kaum ini dengan alasan keadilan kunun.

Melayu jenis inilah yang dikatakan pengkhianat bangsa, agama dan negara.
Melayu jenis ini boleh dianggap seperti haiwan(babi) yang rakus untuk berkuasa se mata2.

Sedarlah, jika dibiarkan akhirnya melayu akan kehilangan kuasa politiknya dilahap oleh babi2 yang rakus ini. Sekarang kita sudah tiada kuasa ekonomi, nanti kita akan kehilangan kuasa po9litik pula, akhirnya melayu hanya tinggal batang dan buah sahaja.

Thursday, July 23, 2009

PAS bergelumang dengan DAPigs

Menyokong PAS bererti menyokong DAP. DAP menyokong PAS kerana ada agenda tersembunyi untuk melemahkan kuasa politik melayu/Islam.

Jika DAP berjaya menguasai politik melayu/Islam, akhirnya kita akan jadi seperti melayu Singapura - terus kehilangan kuasa politik.

PAS terlalu gila kuasa sehingga sanggup bersengkolol dengan DAP yang jelas dan nyata anti-Islam. Kepada orang yang jahil politik memang sukar memahami sikap berpura2 DAP menyokong Islam.

Sebenarnya tidak ada kejujuran langsung oleh DAP menyokong PAS. Lihat apa yang berlaku di P Pinang, wawaupun PAS ada seorang ADUN tetapi di pinggirkan oleh DAP.

Di Kedah pula, sentuh sahaja pasal BABI, DAP melenting 'menampar' muka PAS. PAS terpaksa tunduk menyembah LKS untuk perbetulkan keadaan.

PAS tunduk dan ikut kehendak dan rentak irama DAP dalam semua hal.

Orang melayu/Islam yang sayangkan bangsa, agama dan negara harus sedar, tolak PAS bererti menolak DAP.

PAS PKR DAPigs

WELCOME TO paspkrdapigs.blogspot.com