sahabat

Monday, August 31, 2009

PAS sudah hilang arah tuju asalnya.

Ulamak Politik

Biarkan Nik Aziz dengan dunianya. Mari lah kita perkuatkan lagi tali persaudaraan sesama Islam yang selama ini cukup mendukacitakan.

Kembalilah kita kepada seruan memperkukuhkan tali persaudaraan sesuai dengan ajaran Islam yang sebenar yang berbunyi:

“Dan berpeganglah kamu semua kepada tali(agama) Allah dan janganlah kamu bercerai-berai”. (Ali Imran: 103);

”Dan janganlah kamu menyerupai orang-orang yang bercerai-berai dan berselisih sesudah datang keterangan yang jelas kepada mereka.” (Ali Imran: 105)’

“Sesungguhnya orang-orang yang memecah belah agamanya dan mereka (terpecah) menjadi beberapa golongan tidak ada sedikit pun tanggung jawabmu (Muhammad) terhadap mereka.” (al-An’am: 159).

وَلاَ تَخْتَلِفُوْا فَإِنَّ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمُ اخْتَلَفُوْا فَهَلَكُوْا.
“Dan janganlah kamu berselisih, karena sesungguhnya orang-orang sebelum kamu telah berselisih, maka dari itu mereka binasa.” (Shahih Bukhari, hadits no. 2410).


Kita yakin tanggapan bahawa Nik Aziz adalah ulama tersohor adalah salah. Mustahil ulama tersohor tidak mahu melihat umat Islam bersatupadu. Jauh lagi kalau nak cakap benda merepek seperti Tuhan Mencarut, boleh kawan dengan syaitan, penyokong UMNO tak masuk syurga dan terakhir berkonfrantasi dengan Majlis Fatwa.

Tak payahlah lagi kita melayan orang yang tak mahu mengikut ke jalan Islam sebenarnya walau apapun statusnya kini.


6 comments:

Jeffry said...

SLM BRO..DIA ULALAMAK TERSOHOR?..ALAHAI NK MUNTAH LAK AKU BROO..EEEEEEE..GELI GELEMAN AKU SEHHH..DIA TU LAYAK JD JAGA GATE FUNFAIR JEK KEHKEHKEH

Anonymous said...

sekurang-kurangnya dia lebih baik dari kamu jeffry... dan ulama umno yang halakan semuanya demi kroni malang pencai seperti kamu semua nie tak kemana pun....

kenapa dengan masukumno juga boleh jamin masuk syurga ker...yang aku nampak jalan ke neraka...

walaupun tak jamin syurga tapi jalanya ada kesana

PAS-PKR-DAPigs said...

Babi punya anonymous, tak sedar diri, selama ni hidup mewah senang lenang di bawah perintah PAS ke?

Bangsa haramjadah yang tidak sedar diri,

WARIS PURBA said...

SALAM,

PAS dah tak kira hala tuju lagi, ingat !!!! pilihanraya umum akan datang bukan lagi berjuang atas dasar ideologi tapi macamana nak kalahkan BN supaya mereka dapat memerintah negara. Apa nak jadi pada melayu lepas tua semua dah tak penting

Anonymous said...

Memang mangkuk puki butuh punya ini olang buat blog ni... Elok pi mampus laaaaa

Anonymous said...

Kepada mana2 penyokong islam, kita jangan layan blog yang seBANGANG ini. Pemilik blog tentu dah berdosa, penyokong blog juga begitu.

So apa kita nak heran dengan blog yang satu ni? Jefry ker, waris purba ker @ siapa2 lah yang membangun blog ini...tak kemana pun sebenarnya...