sahabat

Thursday, August 6, 2009

PAS 'lembukut di tepi gantang' dalam kerajaan Pakatan Rakyat

PAS memang diakui berpengaruh di kawasan penduduk melayu/Islam. Pada PRU12 yang lepas PAS telah memenangi banyak kerusi di kawasan yang majoriti melayu/Islam dengan bantuan DAP dan PKR.

Sebaliknya PAS juga tidak kurang banyak nya membantu DAP dan PKR untuk memenangi banyak kerusi. Itu lah yang di sebut2 'Pakatan Rakyat' nama nya.

Malang nya setelah 'PR' menakluki 5 buah negeri - Kelantan, Kedah, P Pinang, Perak dan Selangor, Mereka berpecah itu perintah sesuka hati mereka sendiri.

Kelantan dengan perintah ikut cara MB Kelantan nya, Kedah pun begitu juga, tapi kerana keadaan di Kedah tidak sekuat PAS di Kelantan, kena sendol sedikit sahaja oleh DAP ianya sudah mula mereng.

Di P Pinang, oleh kerana DAP nya teguh macam piramit di Egypt, maka tiada siapa boleh gugatnya - walaupun PAS ada satu ADUN ianya macam anjing kurap sahaja di pandang oleh DAP.

Paling istimewa bagi PAS ialah di Perak. Oleh kerana undang2 negeri Perak tidak membolehkan kafir jadi MB makan PAS diberi peluang jadi MB walaupun PAS cuma ada 6 ADUN nya. Jika sekiranya ketika itu DAP ada seorang calun nya dari melayu/Islam sudah tentu PAS jadi anjing kurap juga.

Jika diadakan PRU semula di Perak, dah tentu DAP akan letak kan seorang calun nya dari kaum melayu/Islam. Calun melayu/Islam DAP pernah menang di kawasa cina 90% di Pasir Bedamar, Teluk Intan satu masa dulu. Nama calun nya Fazlan Yahya kalau tidak silap.

Sekarang kita saksikan pula bagaimana PAS dianjing kurapkan oleh DAP dan PKR di Selangor. Sebarang cadangan dan pendapat yang keluar dari mulut PAS jadi angin sahaja - tidak pernah di dengar jauh sekali di terima oleh DAP/PKR.

Bagaimana sekarang, mahu kah PAS terus dianjingkurap kan oleh DAP/PKR dalam Pakatan Rakyat? Jika jawapan nya 'MAHU' teruskan bersama Pakatan Rakyat.

20 comments:

salam... said...

" UM'NGOK 'babikut dalam kerajaan " Barisan `BN ' Negara " atau..

" BARISAN 'BABI2 NYANYUK' NEGARA "

Sekarang kita saksikan pula bagaimana UM'NGOK diBABIkurapkan oleh MCA dan MIC di Malaysia. Sebarang cadangan dan pendapat yang keluar dari mulut UM'NGOK jadi angin sahaja - mereka tidak pernah berani menjalankan hukum-hukum dan syariat islam yang sebenarnya yang terdapat dalam al-quran..

sebab nanti tak dapat beli nombor ekor, tak dapat nak kapur harta rakyat, tak dapat nak bunuh orang, tak dapat nak larikan bini orang, tak dapat nak main perempuan, tak dapat nak buat banglo juta2, nanti ramai anak-anak muda melayu tak dapat pegi disko dan tak dapat minum arak dan yang paling teruk..RASUAH DIKATA POLITIK WANG,,, BRAVO..BRAVO..

KENAPA NAJIB x jwb????. nik aziz ajak najib debat, najib kecut..
dah kecut banyak pula alasan yang diberi..

tak pun suruh ustaz2 UM'NGOK yang makan gaji dgn najib tu tlg jawab.. itu pun kalau berani..apa malangnya kita rakyat M'sia ni ada sorg PM yg pengecut..takut bini kut ..

Bagaimana sekarang, mahu kah UM'NGOK terus diBABIkurap kan oleh pencacainya sendiri dalam Pakatan Barisan Nasional? Jika jawapan nya 'MAHU' teruskan bersama Pakatan " Barisan `BN ' Negara " atau..

" BARISAN 'BABI2 NYANYUK' NEGARA "

..tukarje nickname tu sama dgn diatas.. itu baru betul dikatakan pencacai UM'NGOK yang berani dan sejati.. ada berani..

berani kat belakang je kut...


hu..hu..hu..

salam... said...

bakmaipungkoq said...
to fitflex ....

Betul kata kau.Riduan Tee tu lebih bijak dari melayu-melayu haprak yang jahanam tahap cibai penyokong totok parti UMNO tak tahu dek untung tu. KAMU semua melayu-melayu jilat puki tak basuh tu. Bangang punya UMNO , haram jadah. Sial punya UMNO. Jahanamkan Melayu, bangsat punya sial. Gampang. balaci-balaci UMNO sial yang pandai maki-maki tu, nah amik kau sial UMNO. Bodoh biang nak mampus punya sial. Berapa perasuah - perasuah haram isi neraka tu upah kau wahai UMNO sial....!!!

////////////////

bakmaipungkoq said...

Woooi, sial pecacai UMNO,

Apa dah jadi dengan engkau punya PM ha? Kan aku dah kata.. Tak ada berani punya. Telor dah masuk kerandut. Mana berani nak buang perangai . Nak tunjuk konon-konon UMNO pejuang Islam. Sial, berlakon sajalah tak habis-habis. Aku dah kata, UMNO mana berani nak jalankan hukum islam. Inferiority complex UMNO tahap lancau.Semua orang tahu. semua pecacai-pecacai tahu. Jawabnya, itu hanyalah satu lakonan tahap lancau untuk tipu melayu-melayu lemah fikiran. Dengan aku jangan tipulah. Aku tahu hati perut engkau orang yang penuh dendam kesumat tu. Mulut saja penuh menyebut konon - konon contoh negara islam didunia, role model konon tapi ayat-ayat quran dan hadis tak berani nak ikut.
bini najib tu tak bertudung, ada ustaz2 umno nak tegur, ada berani jamil khir nak tegur...haram, sekoq pun tak berani.. takut telingkup la periuk nasi..

takut tak dapat harta dunia kut..

////////////////////////////////

Muhd Fariz said...

UM'NGOK yg dikatakan Islam tp masih berdegil lebih 50 tahun x mau melaksanakn Islam yg sepenuhnya(hukum2 Islam, perlembagaan Al Quran, hadis).Ok la korang semua x suka,bnci pas sbb itula inila, kalu mcm tu umno lah yg laksanankan Islam(bukannya had-hari) d M'sia habis cerita. kalu berani... Apalg yg umno nk tunggu ni, nak tunggu bala dr Allah dtg dulu ke d M'sia? ..

Skrg sy tanya KENAPA x jwb????.nik aziz ajak najib debat, najib kecut..

tak pun suruh ustaz2 UM'NGOK yang makan gaji dgn najib tu tlg jawab.. itu pun kalau berani..apa malangnya kita rakyat M'sia ni ada sorg PM yg pengecut..takut bini kut ..


bakmaipungkoq said...

Wooi bangsat pecacai UMNO

Aku nak tengok kamu semua punya bahasa-bahasa tahap sial tu. Bila aku cakap macam ni baru UMNO yang bangsat tu tahu macam mana rupanya dia orang ye... Tak kiralah, penyokong atau lalang. Tapi inilah bahasa yang kamu semua kebanyakannya gunakan. Melayu UMNO yang bertopengkan rasuah untuk cari makan dan cepat kaya..

pencacai - pencacai UMNO tahu..mereka perintah negara lagi tahu, melayu-melayu UMNO yang berfahaman sial tu tolak ajaran ISLAM yang sebenarnya. Jahanam bangsa, jahanam agama tau tak,bangang punya UMNO...

bakmaipungkoq said...

Ni apa benda ni.. ada satu mangkok hayun UMNO tu bukan main cakap besar lagi.Cakap ikut mulut bawah, bukan guna otak. Memang perangai dah sebati macam itu.Memalukan Islam. Kafir-kafir tu senyum simpul tengok semua Melayu UMNO bangang tu dapat mereka peralatkan. Aku nak tegelak tengok macam mana punya la bangang UMNO sampai ketahap tahap cibai...

Pergi jahanamlah UMNO penipu, hipokrit, munafiq, penjahanam bangsa, pengadu domba, suka cari pasal,pemfitnah,pemutar, KAKI RASUAH..cth yang terang dan nyata : semasa perhimpunan agung UM'NGOK ( itupun masih ada yang nak sokong UMNO ),kaki belit,cakap besar,riak,berlagak dan macam-macam lagi.lagi lagi dan lagi...!!

Jeffry said...

SLM PERJUANGAN BRO..WAHH ADE JUGAK BALACI2 PENJILAT TONGKENG AL JUBORINK BERTANDANG KE SINI HEHEHE. DIORANG TGH PANAZ ATI SB BOS DIORANG ASIK KENE BALUN 24 JAM SEHARI, 7 HARI SEMINGGU, 365 HARI SETAHUN KEHKEHKEH..KIPIDAP BRO..TERUSKAN USAHA BRO!!

mamai said...

aku hiaran dengan kebodohan orang umno nie tapi apa nak hairan pun memang bodoh pun.

masa umno memerintah selangor aku tak nampak ada usaha-usaha nak membentras arak nie. tapi bila PR pegang selangor ramai pulak orang umno marah pasal jual arak dah tu dah pandai buat demo pulak tu...hahahaha.

sekurang-kurangnya PAS bersuara agar arak tu di haramkan kat selangor. tapi kita paham negara nie bukannya melayu ajer yang duduk tak gitu. cuma mana orang umno yang dok diam membisu pasal arak nie. atau sama-sama tongang botol arak kot.

lagi satu dulu heboh satu malaysia keluar sampai keluar fatwa yang replika anwar tu haram..

tapi bila replika najib yang lebih besar tu senyap pulak mufti semua yer. Sian aku kat mufti yang cari makan dengan duit orang umno nie. tapi tak apa la esok dia jawab la sendiri.


lupa nak bagi tau kat jeffry al puki tu camnie ajer la aku cakap sebenarnya aku tak nak pun datang sini tapi blog nie yang terhegeh-hegeh nak follow blog aku tu dah orang bertandang kita pun bertandang ler. nanti kata sombong pulak sebab kami nie tak la kecik hati atau sakit hati macam orang umno nie...sampai buat blog macam nie saper agaknya yang desprate nie yer..alahai cukup lah jadi orang yang bodoh dan di perbodohkan

salam... said...

Menyingkap agenda tersirat Muhyiddin
Mohd Rashidi Hassan |
Wed | Aug 12, 09 | 11:25:14 am MYT
TIMBALAN Presiden Umno yang juga Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin tiba-tiba membuka gelanggang perdebatan, dengan mendakwa Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat Melayu. Iklan



Media massa yang menjadi alat pengampu Umno-Barisan Nasional digunakan sehebat-hebatnya untuk menyerang Anwar dan mengecam PAS yang turut diheret sama kononnya menggadai masa depan Melayu-Islam kerana berkawan dengan DAP.

Seolah-olahnya Muhyiddin dan media pengampunya mahu memberitahu rakyat bahawa Umnolah sebuah parti yang jujur dan tulen memperjuangkan nasib Melayu.

Jujurkah Umno? Tulenkah Umno? Memang isu ini amat menarik untuk diperdebatkan, khususnya oleh orang-orang Melayu, kerana ia bakal membuktikan kepada rakyat, siapa sebenarnya pengkhianat kepada bangsa Melayu.

Seharusnya Muhyiddin mencermin diri sendiri terlebih dahulu, apakah perjuangan Umno benar-benar tulen untuk membela nasib bangsa? Jika Umno pejuang tulen, mengapa Dasar Ekonomi Baru (DEB) gagal?

Muhyiddin harus juga memikirkan, apakah beliau semasa menjadi Menteri Besar Johor tidak lama dahulu, beliau tidak terbabit dalam mengadaikan tanah dan kepentingan Melayu kepada bukan Melayu, khususnya rakyat asing dari negara jiran?

Dalam isu PPSMI misalnya, yang diakui sendiri beliau di Perth baru-baru ini dengan mengatakan 3 juta pelajar Melayu menjadi korban dasar PPSMI.

Soalnya mengapa Muhyiddin dan pemimpin-pemimpin Umno menyokong dasar 'membunuh' bangsa yang diperkenalkan oleh Tun Mahathir Mohamad sewaktu beliau menjadi Perdana Menteri dahulu?

Muhyiddin hanya membuka pekung Umno. Sekaligus beliau memberitahu rakyat bahawa betapa bodohnya pemimpin-pemimpin Umno yang menyokong dasar PPSMI secara membuta tuli, demi kepentingan politik Umno, walaupun dasar itu menindas bangsanya sendiri?

Dalam kolum ini, penulis belum berhasrat untuk membahaskan persoalan siapa sebenar pengkhianat Melayu secara terperinci.

Penulis mahu melontarkan persoalan dari sudut yang berbeza, iaitu mengapa tiba-tiba sahaja Muhyiddin beria-ia mencanangkan ketuanan Melayu dan menempelak Anwar, yang pernah menjadi pemimpin yang disokong dan disanjungnya sebagai pengkhianat?

Penulis beranggapan 'tembakan' Muhyiddin terhadap Anwar bukan bertujuan untuk membunuh karier politik Anwar semata-mata. Beliau ada agenda yang lebih besar dari itu.

Justeru, apa agenda tersirat Muhyiddin dalam konteks ini? Pada penulis tindak tanduk Muhyiddin sebenarnya mencurigakan orang-orang Umno sendiri.

Tatkala Presiden Umno dan PM, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak bercakap soal One Malaysia, rakyat pelbagai bangsa diutamakan, Muhyiddin pula bercakap sebaliknya, seolah-olah mempamerkan beliau seorang yang rasis.

Tindakan Muhyiddin bercanggah dengan aspirasi Najib yang meuar-uarkan dasar liberalisasi pentadbirannya, yang menarik balik atau memansuhkan puluhan dasar kepentingan bumiputera.

Umno kini ibarat kapal dengan dua nakhoda. Apa yang berlaku ialah wujud perbezaan ketara antara Najib dengan Muhyiddin. Ini menunjukkan perbezaan pendapat dan perpecahan dalam Umno masih wujud, khususnya di kalangan pemimpin tertinggi.

salam... said...

sambung...lagi..lagi..dan lagi..

Menyingkap agenda tersirat Muhyiddin
Mohd Rashidi Hassan |
Wed | Aug 12, 09 | 11:25:14 am MYT

Politiking dalam Umno memang hebat. Masing-masing tidak mempercayai rakan sendiri, masing-masing berjuang untuk melindungi kepentingan peribadi dan puak. Najib takut dicantas Muhyiddin dan Muhyiddin juga mahu mencari jalan untuk menjadi PM.

Masa tidak mencukupi buat Muhyiddin kerana usianya lebih tua daripada Najib. Beliau hanya boleh tunggu sepenggal sahaja lagi untuk menaik setakuk. Barangkali Muhyiddin juga bimbang, beliau akan mengulangi nasib Tan Sri Musa Hitam sewaktu menjadi TPM di zaman Mahathir dahulu.

Oleh itu, sewaktu Najib sibuk mencari sokongan bukan Melayu, Muhyiddin mengorak langkahnya sendiri dengan percubaan untuk menjadi 'jagoan' menjuarai isu-isu Melayu. Najib cuba membuat reform supaya Umno lebih terbuka dan tidak rasis, sebaliknya Muhyiddin menarik 'gear' ke belakang.

Muhyiddin bukannya memperjuangkan semangat ketulenan Melayu, beliau hanya mahu memperkuatkan 'political base'nya sahaja.

Muhyiddin tahu teras sokongan kepada Umno ialah dari orang-orang Melayu, bukan dari bangsa lain. Bagi Muhyiddin inilah masa yang terbaik buat beliau, iaitu sewaktu Umno lemah, untuk membangkitkan semangat rasis atau nasionalisme Melayu.

Ini adalah strategi serampang dua mata. Jika selepas ini dalam mana-mana Pilihan Raya Kecil atau Umum, Umno-BN kalah juga, bermakna dasar One Malaysia yang diperkenalkan Najib merupakan suatu kesilapan.

Maka ketika itu orang-orang Umno yang dalam setahun dua ini dibentuk dengan persepsi bahawa Muhyiddin adalah nasionalis tulen, akan menuding jari pula kepada Najib, sekaligus menyuruh PM berundur dan digantikan dengan Muhyiddin.

Dalam politik Umno tiada jaminan setiakawan. Muhyiddin bersama Najib dalam satu kumpulan wawasan yang bertembung dengan Tun Abdullah Ahmad Badawi yang sekumpulan dengan aruah Tun Ghafar Baba dalam pertembungan sengit Umno tahun 1993.

Mereka 'naik' dalam parti bersama Anwar, meninggalkan dan membuang Anwar sebaik bekas TPM itu dipecat pada tahun 1998.

Selepas Abdullah lantik TPM oleh Mahathir, Muhyiddin meninggalkan Najib yang sekumpulan dengannya dahulu untuk menyertai 'geng' Abdullah pula.

Selepas kegagalan besar Umno-BN pada PRU 2008, Muhyiddin mengambil kesempatan dari kelemahan Abdullah, 'menikamnya dari depan' dengan membuat gesaan berulangkali supaya berundur dari jawatan PM.

Maka dalam keadaan sekarang, tidak mustahil suatu hari nanti, Najib juga, jika tersilap langkah, akan menerima nasib yang sama dengan Abdullah.

Semua ini hanya sekelumit bukti yang menunjukkan bahawa, pemimpin-pemimpin Umno bukannya jujur memperjuangkan kepentingan bangsa, tetapi lebih kepada perjuangan untuk kepentingan peribadi, demi merebut jawatan dan kuasa.

Reform untuk memperbaiki Umno dari dalam akan terus menemui kegagalan kerana mereka mempunyai pemimpin-pemimpin yang materialistik dan tamak.

Hanya kuasa rakyat sahaja yang boleh menghentikan semua kedangkalan ini. - mks._

sumbu said...

Cuba idea mike tu diperbaiki dengan iman. Jangan bercakap ikut sedap nafsu. Nanti mike akan dimasukan kedalam neraka. Apinya lebih panans dari api di dunia ini. Insaf dan bertaubatlah dari perkataan yang tidak baik. Kalau nak perbetulkan orang bukanlah begitu caranya. Islam ada mengajar kita akhlak yang baik

Anonymous said...

apa ke nama mangkok salam ni. macam sial. elok suruh pergi jilat puki mak dia.
cakap macam babi gila. dah kena tutuh pungkoq dengan anwar peliwat tua tegar tu kut? babi sial, anjing celaka. pergi mampus lagi baik

Anonymous said...

BN, senoni dengan BABI NAJIB, ikutkan berita BERNAMA TV malam esok siri kedua. Malam tadi jelas tahun lepas hanya SEJUTA EKOR BABI TERNAK DIMSIA, TERKINI SUDAH DUA JUTA EKOR BABI. Juara dimenagi oleh BUKIT PELANDUK NEG. SEMBILAN, diketuai oleh Tan Sri Isa Samad. KERAJAAN MALAYSIA PERUNTUKAN 7 JUTA RINGGIT DUIT RAKYAT DALAM TERNAK BABI. Pengikut UMNO nampak gayanya KORBAN BABI tahun ini, memang itulah subsidi Kerajaan 1M'sia. Sembahyang hajatlah kamu, bab kata pepatah TAK KAN HILANG H1N1, SELAGI BABI DAPAT PEMBELAAN OLEH BARISAN NASIONAL...Syabas UMNO, Kami dedahkan, rakyat yang cerdik...fikir-fikirkan. Duit income tax aku, buat biayai KANDANG & TERNAK BABI.

Anonymous said...

BN, senoni dengan BABI NAJIB, ikutkan berita BERNAMA TV malam esok siri kedua. Malam tadi jelas tahun lepas hanya SEJUTA EKOR BABI TERNAK DIMSIA, TERKINI SUDAH DUA JUTA EKOR BABI. Juara dimenagi oleh BUKIT PELANDUK NEG. SEMBILAN, diketuai oleh Tan Sri Isa Samad. KERAJAAN MALAYSIA PERUNTUKAN 7 JUTA RINGGIT DUIT RAKYAT DALAM TERNAK BABI. Pengikut UMNO nampak gayanya KORBAN BABI JEee tahun ini, memang itulah subsidi Kerajaan 1M'sia. Sembahyang hajatlah kamu, bab kata pepatah TAK KAN HILANG H1N1, SELAGI BABI DAPAT PEMBELAAN OLEH BARISAN NASIONAL...Syabas UMNO, Kami dedahkan, rakyat yang cerdik...fikir-fikirkan. Duit income tax aku, buat biayai KANDANG & TERNAK BABI.

Anonymous said...

BN, senoni dengan BABI NAJIB, ikutkan berita BERNAMA TV malam esok siri kedua. Malam tadi jelas tahun lepas hanya SEJUTA EKOR BABI TERNAK DIMSIA, TERKINI SUDAH DUA JUTA EKOR BABI. Juara dimenagi oleh BUKIT PELANDUK NEG. SEMBILAN, diketuai oleh Tan Sri Isa Samad. KERAJAAN MALAYSIA PERUNTUKAN 7 JUTA RINGGIT DUIT RAKYAT DALAM TERNAK BABI. Pengikut UMNO nampak gayanya kita KORBAN BABI JE tahun ini, memang itulah subsidi Kerajaan 1M'sia. Sembahyang hajatlah kamu, bab kata pepatah TAK KAN HILANG H1N1, SELAGI BABI DAPAT PEMBELAAN OLEH BARISAN NASIONAL...Syabas UMNO, Kami dedahkan, rakyat yang cerdik...fikir-fikirkan. Duit income tax aku, buat biayai KANDANG & TERNAK BABI.

Anonymous said...

BN, senoni dengan BABI NAJIB, ikutkan berita BERNAMA TV malam esok siri kedua. Malam tadi jelas tahun lepas hanya SEJUTA EKOR BABI TERNAK DIMSIA, TERKINI SUDAH DUA JUTA EKOR BABI. Juara dimenagi oleh BUKIT PELANDUK NEG. SEMBILAN, diketuai oleh Tan Sri Isa Samad. KERAJAAN MALAYSIA PERUNTUKAN 7 JUTA RINGGIT DUIT RAKYAT DALAM TERNAK BABI. Pengikut UMNO nampak gayanya kita KORBAN BABI JE tahun ini, memang itulah subsidi Kerajaan 1M'sia. Sembahyang hajatlah kamu, bab kata pepatah TAK KAN HILANG H1N1, SELAGI BABI DAPAT PEMBELAAN OLEH BARISAN NASIONAL...Syabas UMNO, Kami dedahkan, rakyat yang cerdik...fikir-fikirkan. Duit income tax aku, buat biayai KANDANG & TERNAK BABI.

1Msia/H1N1 said...

BN, senoni dengan BABI NAJIB, ikutkan berita BERNAMA TV malam esok siri kedua. Malam tadi jelas tahun lepas hanya SEJUTA EKOR BABI TERNAK DIMSIA, TERKINI SUDAH DUA JUTA EKOR BABI. Juara dimenagi oleh BUKIT PELANDUK NEG. SEMBILAN, diketuai oleh Tan Sri Isa Samad. KERAJAAN MALAYSIA PERUNTUKAN 7 JUTA RINGGIT DUIT RAKYAT DALAM TERNAK BABI. Pengikut UMNO nampak gayanya kita KORBAN BABI JE tahun ini, memang itulah subsidi Kerajaan 1M'sia. Sembahyang hajatlah kamu, bab kata pepatah TAK KAN HILANG H1N1, SELAGI BABI DAPAT PEMBELAAN OLEH BARISAN NASIONAL...Syabas UMNO, Kami dedahkan, rakyat yang cerdik...fikir-fikirkan. Duit income tax aku, buat biayai KANDANG & TERNAK BABI.

Anonymous said...

caya la salam memang kau tak buta sejarah. macam orang umno nie yang buta mata hatinya...

aku dapat rasakan yang umno nie ngah dok tertekan sebab tu buat isu yang tak masuk akal sebab dia orang nie kurang akal....

daripada yang besor peminpin sampai la ke tahap pencacai yang menyokong mereka nie kurang berakal

keraspedal said...

tok guru pun korang kutuk...dasat betol..

undi pas masuk syurga....tu fatwa korang sendiri,korang ni jenis tak faham bahasa apa yg allahyarham ustaz fadhil sebut..

kita sokong pas bermaksa sokong perjuangan islam,semestinya menyokong perjuangan islam akan dapat pahala dan dgn izin Allah,umat islam yg menyokong perjuangan islam boleh memasuki syurga Allah.

ke undi umno yg dapat pahala..dapat projek yea la.

umno soheh parti thorut,coz walaupun mengaku islam tp tolak islam.islam yg menolak islam ni kita gelar tergolong dlm golongan munafik..org munafik yg pertama akan masuk neraka sbl org kafir.

pas bersama dap demi menentang parti thorut ni.walaupun dap bermasalah dgn islam,inilah saatnya kita nak ajar mereka ttg islam,biar mrk dekati islam..tp kalau nak ajar umNo...baik ajar orang utan..

kalau ko tahu sejarah islam di zaman nabi muhammad ko akan sedar akan apa yg pas alkukan ini betul,tp malangnya ko buta sejarah..tu la,kecik kecik tak nak sekolah,dah besar susahkan org pulak.

Babi Negara.....

aku bermimpi,aku dan ko naik kereta bersama sama..kemudian kita terbabas dan masuk gaung,aku alama gegaran otak yg serius tp ko langsung tidak mengalami gegaran otak..tahu kenapa?...coz ko takde otak...semua pencacai otak ada kat kepada lutut..

Anonymous said...

Lebih 500 tahun Negara Spain di perintah oleh Islam, akhirnya runtuh dan kembali di perintah oleh kafir, MENGAPA?

PAS nak Islamkan DAP?

Yang nampak jelas, DAP yang dah nak kafirkan PAS.

Paksu Ki said...

UMNO BABI lagi BABI dari PAS dan DAP.

Mana pi duit biasiswa untuk anak orang Melayu sapa yang mansuh bukan UMNO BABI.

Sapa yang tarik duit royalti rakyat tganu kalau tak UMNO BABI.

Sapa pekenal PPSMI kalau tak UMNO BABI untuk mundurkan orang Melayu di luar bandar.

Boleh Belah UMNO BABI.

Anonymous said...

Take Beer! Take Beer! Take Beer!
Bagi kejayaan PAS dalam PR.

Anonymous said...

Aku ingat PAS PKR DAPigs dah mampus dalam tanah jadi makanan cacing dah. Rupa2nya masih nyawa2ikan macam bagan pinang yg UMNO masih menaruh harapan nak nyaw2a hidup tu. Ada la jerat cina masih kosong kalu lu mau tempah. Wa kira sama lu sama ghega itu khir toyo punya banglo.

shahkgsbg said...

hahaha..abis air liur je cerita kat diorang ni..dah munafik tu munafik jugak..UMNO Buduh..