sahabat

Thursday, July 30, 2009

I.S.A. sangat penting untuk kawal 'B@b!'

ISA di ujudkan semata2 untuk menjaga keamanan negara. Selama lebih 60 tahun ianya sangat berkesan menjaga dan mengawal keamanan negara.

Tidak boleh dinafikan jika ianya di hapuskan negara akan sukar mengawal musuh jahat kerajaan yang sentiasa menunggu peluang untuk membuat kacau supaya kerajaan dapat mereka jatuhkan. Ini terbukti di negara2 jiran yang TIDAK ada ISA.

Tujuan asal ISA ialah untuk membendung kegiatan komunis. Dan ianya sangat berkesan.

Sebenarnya 'komunis' masih lagi ujud di negara kita. Ianya ujud dalam bentuk lain pula, ini berlaku kerana ujudnya ISA. Jika ISA di hapuskan 'komunis' ini akan keluar menunjuk kan bentuk asal nya. Dikala ini lah melayu/Islam akan menerima padah nya.

Hampir semua kaum melayu/Islam yang lahir selepas tahun 50 tidak tahu dan tidak faham siapa itu 'komunis'.

Seperti yang ujud pada hari ini, ramai juga melayu/Islam terpengaruh dan menyokong komunis seperti yang berlaku di zaman ianya mula ujud dahulu.

Walaupun komunis berlaku terlalu zalim kepada melayu/Islam, tetapi ada juga melayu/Islam yang menyokong komunis - jenis apakah melayu/Islam ini? jawapan nya, tidak lain tidak bukan - BABI!

Melayu/Islam yang hidup di zaman komunis 'berkuasa' diantara pengunduran Jepun dan sebelum British masuk berkuasa semula, manusia ini lah sahaja yang tahu bertapa malang nya nasib melayu/Islam pada masa itu.

Pada masa itu banyak berlaku 'peperangan kecil' diantara dua kaum. Berlaku bunuh membunuh. Ramai melayu/Islam yang tidak berdosa dibunuh oleh 'komunis' ini.

Antara salah satu yang teman masih ingat ialah perang sabil di Sungai Manik, Teluk Anson, Perak. Kalau nak tahu kesahnya datang berjumpa orang tua yang masih hidup di Sungai Manik.

Pehak British telah mengumpulkan 'komunis' ini di satu kawasan yang dinamakan 'Kampung Baharu" .

Hari ini kita sanjung tinggi keturunan 'komunis' ini. Sampai ada yang luluskan geran tanah 'kampung baharu' sehingga 999 tahun bagi membalas jasa datuk nenek mereka yang ramai membunuh melayu/Islam.

Hari ini juga anak cucu 'pengkhianat' melayu/Islam ini juga mahukan ISA dihapuskan supaya keturunan 'B@#!'2 ini bebas berkuasa semula.

7 comments:

ratuayu said...

Tahniah....teruskan penulisan demi orang melayu. Jangan biarkan Islam memperjuangan babi.

Jurirakyat.blogspot. plz pautkan.
Sila layari saya.

kelambuharimau said...

mereka ni geng demontrasi..sebab tu pilih supaya isa dimansuhkan sebab mereka tak nak tertangkap dibawah akhta isa, jadi seandainya isa mansuh..pasti malaysia ni huru hara dengan reformasinya

PAS-PKR-DAPigs said...

Kalangan anak muda hari ini tidak tahu kekejaman 'komunis' terhadap melayu/Islam setelah tamat pemerintahan Jepun dan sebelum kemasukan semula kuasa British di Tanah Melayu.

Pada masa itu 'komunis' dapat memerintah lebih kurang seminggu sahaja - tetapi tahukah anak2 muda hari ini berapa ramai 'komunis' ini telah membunuh melayu/Islam yang tidak berdosa - itu baru dapat kuasa seminggu, kalau sebulan? setahun? bagaimana.

Yang saya tahu di Sg Manik sahaja melayu(Banjar) yang berani melawan dan berperang sabil dengan komunis ini.

Hari ini, PAS dan PKR bersengkokol pula dengan 'anak-cucu komunis' ini.

Sekarang ramai pula melayu/Islam yang mahu hapuskan ISA yang telah berjaya mengawal kegiatan 'komunis'.

'Anak-cucu komunis' ini akan bersorak gembira jika ISA di gubal atau dihapuskan.

mamai said...

demi orang melayu aku follow blog nie...semoga aku dapat membantu pemikiran ini agar tak jadi sempit...

lagi pun aku kesian tak ramai nak folow blog macm nie

terima kasih sebab follow blog aku dan aku rasa ramai yang akan baca..kita orang dewasa yang berbeza siasah tapi masih boleh bersatu...

PAS-PKR-DAPigs said...

Kaum melayu masih kekal bersatu, malangnya kuasa politik melayu sudah terbelah 3 - UMNO, PAS dan PKR.

Sedangkan kuasa politik cina sudah bersatu dalam DAP.

Kini diperkuatkan pula oleh sokongan PAS dan PKR.

Anonymous said...

saya ada 3 soalan untuk penyokong isa:
1. rasa-rasa Allah taa'la redha tak dengan ISA ini? Jika redha sertakan dalil akli dan nakli. (jgn ikut akal sendiri macam puak kafir tu).
2. Jika rasa allah redha, dari guna ISA baik kita guna undang-undang Nazi/Serbia/siam/jepun/yahudi dgn kumpul semua puak kafir tepi sungai tembak semua lepas tu campak dalam sungai. Cepat sikit proses tu tak der dengar orang demo ke apa ke.
3. Jika rasa Allah tak redha. Rasa-rasa perjuangan kita memartabatkan melayu ni akan dapat pertolongan Allah tak? Kalau tak dapat pertolongan Allah rasa-rasa boleh berjaya ker perjuangan ini. Dan kalau berjaya pun, ada keberkatan ker perjuangan ini. jika tiada keberkatan, lepas selesai perjuangan ini rasa-rasa Allah akan turunkan ujian/bala yang sebabkan melayu terus berpecah dan terus pupus tak?

Ingatlah dalam Islam prinsip Marchiveli i.e. niat memebenarkan cara tak terpakai. Sebab kalau prinsip ni terpakai baik Rasullullah terima tawaran kuasa dari kufar mekah di awal Islam dan tak payah susah berhijrah ke Madinah dalam menyampaikan Islam. Jadi kalau rasa diri tu lagi baik dan kuat dari rasul (tak ikut sunah rasul dalam perjuangan)atau lebih kuat dari Allah (dengan yakin guna ISA walaupun Allah tak redha boleh berjaya dalam perjuangan) maka nilai semula iman anda. Dan jika anda tak peduli akan faktor iman dalam perjuangan, maka jika datang laknat ALLAH pada kaum MELAYU/ISLAM di Malaysia ini seperti yang terjadi di Ambon @ selAtan Siam @ selatan Filipina @ Palestin @ Bosnia maka JANGANLAH KAMU LARI JIKA PELURU KUFAR MENEMBUS ANAK, BINI DAN KAMU SENDIRI. WASALLAM

Anonymous said...

tak kira samada mereka kapitalis, komunis, fasis, nazis, nasionalis dan pelbagai fahaman kufar moden adalah didalangi oleh yahudi laknatullah. Hanya mereka yang berjuang dengan menurut perintah dan kalimah Allah serta beramal menurut sunah rasul saja yang tidak akan terpedaya dengan permainan yahudi ini. Jadi sedarlah saudara-saudaraku siislam janganlah kamu menjafi alat yahudi yang kononnya hendak menghancur komunis ciptaan mereka tetapi menggunakan kaedah kapitalis/nasionalis yang juga didalangi oleh yahudi juga. dengan itu kamu tidak akan mendapat kemenangan kecuali tertipu dalam permainan sejarah yang cukup panjang. Lihatlah jika umat Islam tidak mahu menggunakan formula Islam dalam perjuangan mereka, maka selamnyalah merka menjadi alat permainan kufar. Berdakwah agar Isalm tersebar dan kita terselamat dunia dan akhirat. dan jika kita terkorban dalam perjuangan di dunia ini sekalipun kita akan mendapat syhid yang dijanjikan syurga di akhirat kelak, dan itulah kejaan sejati dan abadi.